روزآپدیت 6542.jpg') no-repeat;width:955;height:184;float:right} .titr{color:#dbdbdb;text-align:right;font-size:25pt;font-weight:bold;direction:rtl;padding:160 650 0 40;font-family:Times New Roman;} .des{padding:0 650 0 50;direction:rtl;font-size:10pt;color:#000000;text-align:right;font-weight:bold;height:100;overflow:hidden;} .menu{width:270;vertical-align:top;padding:0 40 0 0;} .menu1{border:1px solid #252525;width:197;float:right;padding-bottom:5;} .tmenu{width:197;float:right;height:30;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/mxe.jpg') no-repeat;font-size:10pt;color:#c3c3c3; font-weight: bold;direction:rtl;} .tmenu1{padding:7 10 0 0;} .xmenu{width:197;float:right;} .xmenu1{padding:4;} .xmenu2{width:189;float:right;font-size:9pt;direction:rtl;color:#e1911f;background:#2e2a23;} .xmenu2p{padding:2 8 4 5;background:#2e2a23;} .xmenu2p a:hover{color:#ffffff;} .xmenu2p a{color:#999999;} .post{width:650;vertical-align:top;} .tpost{width:644;float:right;height:44;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/pxe1.jpg') no-repeat;} .bpost{width:644;float:right;height:42;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/p374.jpg') no-repeat;} .bpost1{padding:13 20 0 0;font-size:8pt;direction:rtl;color:#dbdbdb;} .bpost1 a{color:#dbdbdb;} .tpost1{padding:12 80 0 10;float:right;font-size:14pt;direction:rtl;color:#ffffff;height:30;font-weight:bold;font-family:Times New Roman;} .tpost1 a{color:#ffffff;} .xpost{width:644;float:right;font-size:9pt;direction:rtl;color:#ffffff;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/pxe2.jpg') repeat-y;} .xpost a{color:#ffffff;} .xpost1{padding:10 15 10 15;} .sp{width:100%;float:right;height:40;} .bt{float:right;height:50;} .page{width:630;float:right;text-align:center;font-size:8pt;color:#666666;direction:rtl;} .page a{color:#999999;font-size:9pt;}
روزآپدیت



جدید ترین اخبار روز

 

آغاز دور جدیدی از فضاسازی غرب و رژیم صهیونیستی علیه ایران، اظهارنظرهای سناتور آمریکایی درباره ایران، بازتاب اظهارات معاون عملیات نیروی دریایی سپاه درباره عملیات های مین روبی آمریکا، تشکیل کارگروه احداث خط لوله گاز ایران به پاکستان و محکومیت حملات تروریستی دمشق از سوی ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
 

به گزارش «تابناک»، در پی وقوع انفجاری در بلغارستان در روز گذشته که به کشته شدن چند فرد اسرائیلی انجامید، فضاسازی جدیدی از سوی رژیم صهیونیستی و رسانه‌های غربی و اسرائیلی علیه ایران شکل گرفته است. 

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست»، بلافاصله پس از وقوع این انفجار، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در اظهاراتی، ایران را به دست داشتن در این واقعه متهم و تهدید کرده که اقدامات متقابلی را در این زمینه انجام خواهد داد. این در حالی است که بر پایه گزارش‌های همین روزنامه و دیگر رسانه‌ها، هنوز حتی اطلاعات دقیقی درباره شیوه انجام این حمله به اتوبوس مذکور در دست نیست و مقامات محلی اعلام کرده‌اند در حال بررسی موضوع هستند. 

این خبر تقریباً در میان همه رسانه‌های غربی و اسرائیلی بازتاب پیدا کرده؛ اما شاید گزارش روزنامه«هاآرتص» در این زمینه به واقعیت نزدیک‌تر باشد. به نوشته این روزنامه، نتانیاهو می‌خواهد از این رخداد بهره‌برداری کرده و با سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی نیرو‌هایش در تأمین امنیت، از حادثه مذکور به عنوان بهانه‌ای برای انجام اقدامات علیه ایران استفاده کند.

در چنین فضایی، شخصیت‌های سیاسی تندرو و جنگ طلب آمریکایی نیز بار دیگر عرصه را برای اظهارنظرهای خود علیه ایران فراهم دیده‌اند. 

به نوشته «جروزالم پست»، جوزف لیبرمن، سناتور تندروی آمریکایی که به موضع‌گیری‌های ضدایرانی شهره است، روز گذشته در یک سخنرانی مدعی شده آمریکا به زودی با انتخابی میان اجازه دادن به ایران برای کسب سلاح هسته‌ای و یا دست زدن به اقدامی جهت جلوگیری از این کار روبه‌رو خواهد شد. وی همچنین گفته تردیدی ندارد که آمریکا می‌تواند از تبدیل شدن ایران به یک کشور هسته‌ای جلوگیری کند. 

اما در طرف مقابل، اظهارات سردار محمود فهیمی، معاون عملیات نیروی دریایی سپاه درباره توان عملیاتی ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز نیز در میان شمار بسیاری از رسانه‌ها بازتاب پیدا کرده است. 

سردار فهیمی درباره انجام عملیات‌های مین روبی از سوی آمریکا در خلیج فارس گفته: «آمریکایی‌ها در بسیاری موارد حرف می‌زنند؛ اما در عمل مشکل دارند. ما شک نداریم که آمریکا نمی‌تواند کاری در حوزه مین روبی انجام دهد». 

خبرگزاری فرانسه ضمن انتشار این سخنان، به اقدامات جدید آمریکا در حوزه خلیج فارس، از جمله عملیات مین روبی که قرار است با حضور بیست کشور برگزار شود، اشاره کرده است. 
روزنامه «نیشن» پاکستان نیز از جمله مطبوعاتی است که صبح امروز این خبر را بازتاب داده است.
 
اما «نیوز اینترنشنال»، دیگر روزنامه پاکستانی، مطلبی را درباره خط لوله گازی ایران به پاکستان منتشر کرده و نوشته به رغم تحریم‌های آمریکا، دو طرف مصمم به ساخت این خط لوله هستند. این روزنامه به نقل از یک مقام عالی‌رتبه در وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان نوشته دو کشور تصمیم گرفته‌اند، یک کارگروه مشترک برای تدوین راهبردی برای ساخت خط لوله مذکور ایجاد کنند. در این کارگروه، متخصصانی از بخش‌های فنی، قانونی، مالی و تجاری حضور خواهند داشت. 

در پاین، روزنامه «وال استریت ژورنال» در مطلبی با اشاره به حمله تروریستی روز گذشته در سوریه که به کشته شدن دو تن از مقامات بلندپایه این کشور انجامید، خبر محکوم کردن این واقعه از سوی ایران و حزب الله لبنان را منتشر کرده است. به نوشته این روزنامه، ایران و حزب‌الله اعلام کرده‌اند این واقعه، نتیجه مداخله مسلحانه خارجی در سوریه است که با هدف تضعیف محور مقاومت صورت می‌گیرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 تير 1398برچسب:, توسط amin&esi&poori |