روزآپدیت 6542.jpg') no-repeat;width:955;height:184;float:right} .titr{color:#dbdbdb;text-align:right;font-size:25pt;font-weight:bold;direction:rtl;padding:160 650 0 40;font-family:Times New Roman;} .des{padding:0 650 0 50;direction:rtl;font-size:10pt;color:#000000;text-align:right;font-weight:bold;height:100;overflow:hidden;} .menu{width:270;vertical-align:top;padding:0 40 0 0;} .menu1{border:1px solid #252525;width:197;float:right;padding-bottom:5;} .tmenu{width:197;float:right;height:30;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/mxe.jpg') no-repeat;font-size:10pt;color:#c3c3c3; font-weight: bold;direction:rtl;} .tmenu1{padding:7 10 0 0;} .xmenu{width:197;float:right;} .xmenu1{padding:4;} .xmenu2{width:189;float:right;font-size:9pt;direction:rtl;color:#e1911f;background:#2e2a23;} .xmenu2p{padding:2 8 4 5;background:#2e2a23;} .xmenu2p a:hover{color:#ffffff;} .xmenu2p a{color:#999999;} .post{width:650;vertical-align:top;} .tpost{width:644;float:right;height:44;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/pxe1.jpg') no-repeat;} .bpost{width:644;float:right;height:42;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/p374.jpg') no-repeat;} .bpost1{padding:13 20 0 0;font-size:8pt;direction:rtl;color:#dbdbdb;} .bpost1 a{color:#dbdbdb;} .tpost1{padding:12 80 0 10;float:right;font-size:14pt;direction:rtl;color:#ffffff;height:30;font-weight:bold;font-family:Times New Roman;} .tpost1 a{color:#ffffff;} .xpost{width:644;float:right;font-size:9pt;direction:rtl;color:#ffffff;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/pxe2.jpg') repeat-y;} .xpost a{color:#ffffff;} .xpost1{padding:10 15 10 15;} .sp{width:100%;float:right;height:40;} .bt{float:right;height:50;} .page{width:630;float:right;text-align:center;font-size:8pt;color:#666666;direction:rtl;} .page a{color:#999999;font-size:9pt;}
روزآپدیت



جدید ترین اخبار روز

 

مراسم معارفه "محسن اراکی" به عنوان دبیر «مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی» و تودیع حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی تسخیری با حضور سید هاشم رسولی محلاتی نماینده ویژه مقام معظم رهبری و برنامه‏های ویژه به مناسبت ماه مبارک رمضان اهم اخبار هفته گذشته دین و اندیشه است.

هفت گروه برای استهلال ماه مبارک رمضان در تهران اعزام می شوند
حجت الاسلام محمد تقدیری رئیس ستاد استهلال استان تهران در این بار استهلال ماه مبارک رمضان امسال گفت: امسال نسبت به استهلال ماه مبارک رمضان نظر قریب به اتفاق منجمین و متخصصان این است که روز پنجشنبه 29 شعبان امکان رؤیت ماه در پهنه ایران وجود ندارد و احتمال دیدن هلال ماه در روز جمعه 30 تیرماه مصادف با 30 شعبان المعظم وجود دارد بنابراین روز شنبه 31 تیرماه اولین روز ماه مبارک رمضان خواهد بود.

وی افزود: برای رؤیت ماه مبارک رمضان در استان تهران بین 5 تا 7 گروه رصدی به نقاط مرتفع از جمله برج میلاد، طالقان، دماوند و... اعزام می شوند.
 
برنامه‌های ماه رمضان شهرداری تهران در 22 بوستان برگزار می شود
برنامه های فرهنگی هنری ماه مبارک رمضان در قالب ویژه برنامه های برآستان جانان در 22 بوستان پایتخت، کاروان استقبال از این ماه، سحرخیزان کوچک ویژه روزه اولی ها، جشنواره نان و خرما و یازدهمین دوره تجلیل از پیشکسوتان و خادمان قرآن شهر تهران با عنوان عمری با قرآن برگزار می شود.
 
تحقق امت واحده مأموریت رهبری به مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است
مراسم معارفه حجت‌الاسلام و المسلمین محسن اراکی به عنوان ریاست «مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی» و تودیع حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی تسخیری با حضور حجت‌الاسلام سید هاشم رسولی محلاتی نماینده ویژه مقام معظم رهبری و جمعی از شخصیت‌های دینی، سیاسی، نظامی و فرهنگی کشورهم یکشنبه 25 تیرماه در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام محسن اراکی طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و سپاس از الطاف مقام معظم رهبری نسبت به انتصاب خویش به عنوان دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ابراز امیدواری کرد که بتواند در این مسئولیت وظایف و ماموریت های محوله را به خوبی به انجام رساند.
 
در این مراسم متن احکام مقام معظم رهبری برای حجت الاسلام والمسلمین اراکی به عنوان دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین تسخیری به عنوان مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، توسط حجت الاسلام سیدهاشم رسولی محلاتی نماینده ویژه رهبری قرائت شد.
 
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی تسخیری مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام و رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی به نقش پیروزی انقلاب اسلامی در خنثی کردن توطئه‌های استکبار جهانی اشاره کرد و گفت:‌ استکبار جهانی با اشغال کل جهان اسلام سعی کردند اهداف پست خود را محقق کنند. شاید یکی از مهمترین این اهداف نگه داشتن امت اسلامی در حالت عقب ماندگی است.

افول جلسات خانگی آموزش قرآن/ فعال شدن 10 هزار خانه برای آموزش قرآن
حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی، رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور، یکشنبه 25 تیرماه در همایش سراسری مدیران مؤسسات قرآنی کشور که در سالن همایش های فتح المبین برگزار شد، به ارائه سخن پرداخت.
 
وی با بیان اینکه در سوره الرحمن به جای «الله» از «رحمن» استفاده شده است، گفت: در این سوره خداوند می خواهد بگوید که با رحمانیت خود به بشر قرآن آموخته و بعد انسان آفریده شده است، یعنی خلقت قرآن و آموزش آن به انسان قبل از خلقت بشری او بوده است. حقیقتا جایگاه ما برای انتقال مفاهیم قرآنی، جایگاه والایی است و باید مسئولیت لازم را انجام دهیم.
 
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی با بیان اینکه قرآن اوصاف زیادی دارد و مهمترین وصف آن «ذکر» است، بیان کرد: زبان قرآن بین المللی و آموزه های آن فطری است. یکی از رسالت های مهم ما این است که هیچ خانه ای در ایران نباشد که در آسمان ندرخشد.
 
 
وی با بیان اینکه رسول الله(ص) در حدیثی می فرماید: «خانه های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید»، گفت: ما بایستی به صورت خودجوش و مردمی به قرآن توجه کنیم. باید به سنت اصیل خودمان در آموزش قرآن توجه کنیم و آنرا الگو قرار دهیم.

تکریم از چهره های قرآنی در ماه رمضان/ برگزاری مراسم ختم قرآن در 100 پایگاه
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با تشریح مهمترین برنامه های این سازمان در ماه مبارک رمضان، از برگزاری چهار مراسم تکریم چهره های قرآنی و سطح بندی مؤسسات قرآنی برای حمایت از آنها در این ماه خبر داد.

مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن در مورد برنامه های این سازمان در ماه مبارک رمضان گفت: بسیاری از برنامه های ما که در طول سال برگزار می شود در ماه رمضان به صورت ویژه انجام می گیرد که برپایی کرسی های تلاوت، برگزاری جلسات هفتگی با محوریت مفاهیم و آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن و برپایی محافل انس با قرآن از جمله این برنامه ها در ماه رمضان به شمار می رود.
 
 
وی افزود: با توجه به بودجه نیم درصدی دستگاههای دولتی که برای فعالیتهای قرآنی در نظر گرفته شده و سازمان دارالقرآن متولی آن تعیین شده است، عمده کارهای ما در تابستان و ماه مبارک رمضان می باشد.
 
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم از برگزاری جلسات ختم قرآن به صورت مرکزی در 100 پایگاه خبر داد و گفت: این جلسات ختم قرآن از طریق شبکه های استانی پخش خواهد شد. همچنین تعدادی از مراکز تخصصی آموزش قرآن راه اندازی شده که تا پایان ماه مبارک رمضان از تمام آنها بهره برداری خواهد شد.
 
ضرورت تدوین الگوی سبک زندگی اسلامی- ایرانی با مشارکت نخبگان حوزه و دانشگاه
محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در هم‌اندیشی بررسی ابعاد سبک زندگی اسلامی– ایرانی که روز یکشنبه 25 تیرماه باحضور استادان و صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، گفت: باید کارشناسان حوزوی و دانشگاهی کشور پیرامون موضوع سبک زندگی اسلامی – ایرانی بحث و تبادل نظر کنند.
 
وی درخصوص علت پرداختن این موضوع توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در پیوست حکم مقام معظم رهبری برای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره جدید موضوع تدوین سبک زندگی اسلامی- ایرانی در مقابل تهاجم گسترده دشمن و تحمیل سبک زندگی غربی به جوامع مختلف از جمله ایران اشاره شده است، و این موضوع از اولویت‌های اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی در مقطع کنونی است.
 
آغاز طرح تربیت حافظ قرآن از اول رمضان/ 1571 بقعه متبرکه میزبان روزه داران
حجت الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در آستانه ماه مبارک رمضان در نشست خبری روز چهارشنبه 28 تیرماه به تشریح ویژه برنامه های این سازمان در ماه ضیافت الله پرداخت و گفت: خداوند در ماه رمضان بندگان را به مهمانی دعوت کرده و سفره ای که برای این ماه آماده شده، قرآن است.
 

 
وی به طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این طرح در 1571 بقعه متبرکه سراسر کشور برگزار می شود. اعزام 1063 مبلغ دینی به بقاع متبرکه، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته داخلی و 7 قاری برجسته مصری در 350 محفل قرآنی کل کشور، ایجاد پایگاه مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی در 1100 پایگاه و راه اندازی خیمه های معرفت از جمله این برنامه های به شمار می رود.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 تير 1398برچسب:, توسط amin&esi&poori |