روزآپدیت 6542.jpg') no-repeat;width:955;height:184;float:right} .titr{color:#dbdbdb;text-align:right;font-size:25pt;font-weight:bold;direction:rtl;padding:160 650 0 40;font-family:Times New Roman;} .des{padding:0 650 0 50;direction:rtl;font-size:10pt;color:#000000;text-align:right;font-weight:bold;height:100;overflow:hidden;} .menu{width:270;vertical-align:top;padding:0 40 0 0;} .menu1{border:1px solid #252525;width:197;float:right;padding-bottom:5;} .tmenu{width:197;float:right;height:30;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/mxe.jpg') no-repeat;font-size:10pt;color:#c3c3c3; font-weight: bold;direction:rtl;} .tmenu1{padding:7 10 0 0;} .xmenu{width:197;float:right;} .xmenu1{padding:4;} .xmenu2{width:189;float:right;font-size:9pt;direction:rtl;color:#e1911f;background:#2e2a23;} .xmenu2p{padding:2 8 4 5;background:#2e2a23;} .xmenu2p a:hover{color:#ffffff;} .xmenu2p a{color:#999999;} .post{width:650;vertical-align:top;} .tpost{width:644;float:right;height:44;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/pxe1.jpg') no-repeat;} .bpost{width:644;float:right;height:42;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/p374.jpg') no-repeat;} .bpost1{padding:13 20 0 0;font-size:8pt;direction:rtl;color:#dbdbdb;} .bpost1 a{color:#dbdbdb;} .tpost1{padding:12 80 0 10;float:right;font-size:14pt;direction:rtl;color:#ffffff;height:30;font-weight:bold;font-family:Times New Roman;} .tpost1 a{color:#ffffff;} .xpost{width:644;float:right;font-size:9pt;direction:rtl;color:#ffffff;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/pxe2.jpg') repeat-y;} .xpost a{color:#ffffff;} .xpost1{padding:10 15 10 15;} .sp{width:100%;float:right;height:40;} .bt{float:right;height:50;} .page{width:630;float:right;text-align:center;font-size:8pt;color:#666666;direction:rtl;} .page a{color:#999999;font-size:9pt;}
روزآپدیت



جدید ترین اخبار روز

 

جوامع حقوقی و بین المللی از كشتار مسلمانان در میانمار جلوگیری كنند

اسلام آباد - سیاستمدار برجسته پاكستانی و نایب رییس حزب جماعت اسلامی (JI) این كشور، جنایات علیه مسلمانان در میانمار را محكوم كرد و گفت : سازمان ھای بین المللی و جوامع حقوقی باید نقش موثری را برای توقف كشتار مسلمانان در این كشور ایفا كنند.

1391/04/28 - 02:35

'سراج الحق' روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، از روسای كشورھای اسلامی خواست تا به مسلمانان مظلوم استان ارخین در میانمار مدد رسانده و با ارتباط با سازمانهای حقوقی اجازه قتل عام آنها را ندهند.

وی گفت: از سال ھای گذشته بسیاری از مسلمانان میانمار جان خود را از دست داده اند، اما متاسفانه جھانیان به یك تماشاگر و سكوت كننده كامل در برابر نقض فاحش حقوق بشر در این كشور تبدیل شده اند.

با توجه به گزارش ھای غیر رسمی، بیش از 20 ھزار مسلمان در میانمار توسط بوداییان افراطی این كشور كشته، شكنجه و یا بی خانمان شده اند، كشتار مسلمانان در این كشور از بدترین حوادث در طول سال جاری در جھان است.

نایب رییس حزب جماعت اسلامی پاكستان ادامه داد: تنھا جرم قربانیان در میانمار این است كه آنان 'مسلمان' ھستند، جمعیت مسلمان میانمار یا تحت شكجه قرار دارند و یا با اخراج از خانه ھای خود آواره شده اند، برخی از آنان نیز تحت فشار برای ترك دین و مذھب خود ھستند.

وی معتقد است: این مسوولیت و وظیفه روسای كشورھای اسلامی است كه ازمردم مسلمان مظلوم میانمار حمایت و پشتیبانی كنند .

این سیاستمدار ارشد پاكستان افزود: حزب جماعت اسلامی تنھا حزبی در پاكستان بوده كه در اعتراض به كشتار مسلمانان در میانمار راھپیمایی برگزار كرد، علاوه بر این، جماعت اسلامی طی ارسال نامه به دولت میانمار خواستار اقدام مقام ها برای جلوگیری از قتل عام مسلمانان در این كشور شده است.

وی با ابراز ھمدردی و ھمبستگی با مسلمانان میانمار و بیان تاسف نسبت به اقدامات بی نتیجه سازمان همكاری كشورهای اسلامی (OIC) برای جلوگیری از خونریزی مسلمانان در جنوب شرقی آسیا، تصریح كرد: سازمان همكاری كشورهای اسلامی برای حل مشكلات مسلمانان تشكیل شده ,اما متاسفانه این سازمان قادر به محافظت از حقوق مسلمانان نیست.

عضو سابق پارلمان ایالت خیبرپختونخوای پاكستان گفت: سازمان همكاری كشورهای اسلامی باید نشست اضطراری برای بحث و بررسی اوضاع میانمار تشكیل داده و در ادامه می باید با اعزام یك ھیات به میانمار، با دولت این كشور درباره قتل عام مسلمانان گفت وگو كند.

سراج الحق در پایان تاكید كرد: سازمان همكاری كشورهای اسلامی باید قدمهای مثبت و موثری برای مسلمانان میانمار بردارد.

گفتنی است ، در روزهای گذشته حزب جماعت اسلامی پاكستان در اعتراض به جنایت علیه مسلمانان میانمار و محكوم كردن این اقدام بوداییان افراطی در شھر بندری كراچی مركز ایالت سند راھپیمایی برگزار كرد.

ھدف اصلی این راھپیمایی تلاشی برای جلب توجه جامعه جھانی، سازمان ملل متحد و سازمان كشورھای اسلامی به طرف مساله مسلمانان میانمار بود.

'محمد حسین محنتی' مسوول حزب جماعت اسلامی در كراچی در این راھپیمایی گفت: اگر سازمان همكاری كشورهای اسلامی وجود خارجی دارد و یا اینكه كشورھای اسلامی افتخاری برای عزت و آبروی خود دارند، باید نسبت به جلوگیری از خونریزی مسلمانان در میانمار اقدام لازم را انجام دھند.

همچنین سید 'منور حسن' رییس حزب جماعت اسلامی پاكستان ضمن محكوم كردن كشتار، شكنجه و آواره ساختن مسلمانان در میانمار، گفت : سازمان همكاری كشورهای اسلامی نقش واقعی خود را از دست داده است.

وی افزود: این سازمان از وظیفه اصلی خود كه حمایت از مسلمانان در اقصی نقاط جهان است غافل شده و برنامه ای برای جلوگیری از كشتار مسلمانان در سراسر جهان بویژه میانمار ندارد.

به نقل از رسانه های خبری , سازمان های بین المللی، نهادهای مردم نهاد ، سازمان حقوق بشر، كشورهای بزرگ و دولت میانمار هیچ یك راهكاری برای بهبود وضعیت 800 هزار مسلمان قوم 'روهنگیا' در میانمار ارائه نداده اند.

این افراد كه یكی از بزرگترین گروه های فاقد هویت ملی در آسیا را تشكیل می دهند، در شرایط بسیار سختی زندگی می كنند كه وضعیت آنان شباهت بسیاری به اردوگاه های آوارگان دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 تير 1398برچسب:, توسط amin&esi&poori |