روزآپدیت 6542.jpg') no-repeat;width:955;height:184;float:right} .titr{color:#dbdbdb;text-align:right;font-size:25pt;font-weight:bold;direction:rtl;padding:160 650 0 40;font-family:Times New Roman;} .des{padding:0 650 0 50;direction:rtl;font-size:10pt;color:#000000;text-align:right;font-weight:bold;height:100;overflow:hidden;} .menu{width:270;vertical-align:top;padding:0 40 0 0;} .menu1{border:1px solid #252525;width:197;float:right;padding-bottom:5;} .tmenu{width:197;float:right;height:30;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/mxe.jpg') no-repeat;font-size:10pt;color:#c3c3c3; font-weight: bold;direction:rtl;} .tmenu1{padding:7 10 0 0;} .xmenu{width:197;float:right;} .xmenu1{padding:4;} .xmenu2{width:189;float:right;font-size:9pt;direction:rtl;color:#e1911f;background:#2e2a23;} .xmenu2p{padding:2 8 4 5;background:#2e2a23;} .xmenu2p a:hover{color:#ffffff;} .xmenu2p a{color:#999999;} .post{width:650;vertical-align:top;} .tpost{width:644;float:right;height:44;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/pxe1.jpg') no-repeat;} .bpost{width:644;float:right;height:42;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/p374.jpg') no-repeat;} .bpost1{padding:13 20 0 0;font-size:8pt;direction:rtl;color:#dbdbdb;} .bpost1 a{color:#dbdbdb;} .tpost1{padding:12 80 0 10;float:right;font-size:14pt;direction:rtl;color:#ffffff;height:30;font-weight:bold;font-family:Times New Roman;} .tpost1 a{color:#ffffff;} .xpost{width:644;float:right;font-size:9pt;direction:rtl;color:#ffffff;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/pxe2.jpg') repeat-y;} .xpost a{color:#ffffff;} .xpost1{padding:10 15 10 15;} .sp{width:100%;float:right;height:40;} .bt{float:right;height:50;} .page{width:630;float:right;text-align:center;font-size:8pt;color:#666666;direction:rtl;} .page a{color:#999999;font-size:9pt;}
روزآپدیت



جدید ترین اخبار روز

 

 

جوانی دوران به به و چه چه که البته متولی ندارد! 

خانواده - در حالی که سازمان ملی جوانان در ساختار بزرگ تری به نام وزارت ورزش و جوانان ادغام شده است اما گویا مشکلات جوانان با ورزش ادغام نشده است.

هادی معیری نژاد: گرچه برخی از مسئولان خبر از پیر شدن جمعیت کشور می دهند و برای افزایش جمعیت توصیه های آینده نگرانه دارند اما هنوز مشکلات نسل جوان متولد سالهای شصت و در مرتبه بعدی اوایل دهه هفتاد حل نشده باقی است.

مشکلاتی که هرچند سر منشا آن بیکاری است اما وجوه مختلف آن در حوزه رفتارهای اجتماعی ساختاری متولی را می طلبد که به نحوی تخصصی برای حل مشکلات جوانان برنامه های بلند مدت بدهد.

وزارت ورزش و جوانان از بدو تاسیس خود نتوانسته است در حد و اندازه های چنین نهادی ظاهر شود و اقدامات این سازمان بنا به نظر منتقدان تنها در حوزه ورزش بوده است تا جوانان.
 

ورزش یا جوان؟ مسئله این است
زمانی فکر می کردند اگر جوانی ورزش کند همه مشکلاتش از نظر اخلاقی و انحرافی حل خواهد شد گرچه هنوز هم عده ای گویا بر این باورند اما نه تنها مشکلات جوانان به ورزش کردن و نکردن محدود نشده است بلکه از درون ورزش هم مشکلات و انحرافات عجیب و غریب سر بر آورده است.

مسئله امروز ما در بخش رسمی جامعه که به جوانان مربوط می شود این است که امور جوانان ، مشکلات آنها، عقده ها، بحرانها، سو تفاهم های مربوط به این نسل متولی ندارد.

و همه ما در امور جوانان به شکل جزیره ای و سلیقه ای عمل می کنیم از نیروی انتظامی تا دولتمردان متولی از وزارت ورزش و جوانان تا وزارت علوم وآموزش و پرورش هرکدام ساز خود را می زنند. در این میان از لحاظ اسمی این وزارت ورزش جوانان است که باید متولی ساماندهی برخورد و تعامل با نسل جوان باشد اما...

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم و وزیر پیشین رفاه با بیان اینکه تمرکز وزارت ورزش و جوانان بر ورزش معضلی جدی برای حوزه جوانان است گفت: اشتغال و بالا رفتن سن ازدواج دو مشکل اساسی جوانان است که وزارت ورزش و جوانان باید به عنوان متولی جوانان، حل این دو معضل را در دستور کار خود قرار دهد.

مصری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب گفت: اشتغال یکی از اساسی ترین مشکلات جوانان امروز ایران است و وزارت ورزش و جوانان به عنوان یکی از زیرمجموعه های دولت باید این معضل را با ارائه و پیگیری راهکارهای لازم و پیشنهادی حل کند.

وی افزود: عملکرد وزارت جوانان بیشتر از آنچه که مربوط به معضلات جوانان باشد، متعلق به ورزش جوانان است که این خود می تواند معضلی برای این وزارتخانه باشد.
 

جوانان هویت فردی ندارند

به گفته مصری، اشتغال یک جوان به معنانی هویت فردی است که می خواهد پس از اتمام تحصیلات خود مشغول به کار شود، اما هم اکنون این موضوع برای بسیاری از جوانان کشور غریب است و خود می تواند منجر به بروز ناهنجاریهای گسترده اجتماعی شود.
نماینده مردم کرمانشاه پیشنهاد داد: وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی جوانان، ستادهای ویژه ای را برای حل معضل بیکاری، مسکن، ازدواج و ... تشکیل دهد و با همکاری سایر ارگانها این معضلات را برطرف کند.

در همین زمینه سید امیرحسین قاضی زاده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تایید این موضوع به تهران امروز می گوید:«عملکرد وزارت ورزش و جوانان در حوزه مسائل جوانان بسیار ضعیف است و بهتر است این وزارتخانه در بحث جوانان تعطیل شود. خلأ‌های موجود در امر جوانان در جامعه آنقدر زیاد و مشهود است که به نظر می رسد چنین وزارتخانه ای نمی تواند با مسئولیت‌هایی که هیچ قرابتی با هم ندارند به آن بپردازد.»

او ادامه می‌دهد:«مشکلات مالی، اشتغال، مسکن، ازدواج، مشکلات گسترده در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و معنوی تنها بخشی از مشکلاتی است که امروز در حوزه جوانان مشهود است.» به گفته او:«هم اکنون که سازمان ملی جوانان با وزارت ورزش و جوانان ادغام شده است، این وزارتخانه نیز باید این نگاه تخصصی را به مسائل جوانان و حل مشکلات آنها داشته باشد اما آنچه که امروز در عملکرد این وزارتخانه بیشتر دیده می شود، در حوزه ورزش جوانان است.»

قاضی زاده معتقد است: «تنها بازتعریف ماموریت‌های این وزارتخانه در زمینه خواسته‌های جوانان است که می‌تواند تاثیرگذار باشد وگرنه باید این وزارتخانه را در حوزه جوانان تعطیل کرد.»

 

مهمترین مطالبات جوانان

عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در این باره می‌گوید:«کشور ما متکی به جوانان بوده و هست و به نظر می رسد اشتغال، مسکن و ثبات و امنیت شغلی از جمله مهم‌ترین مطالبات جوانان است که متاسفانه در این زمینه با وجود اینکه کارهایی انجام شده اما موفق نبوده‌ایم چرا که این کارها بر اساس برنامه‌ای مدون صورت نگرفته است.»

عزیزی با اشاره به افزایش میزان وام های ازدواج در سال‌های اخیر می‌گوید:«البته اعطای وام کار مثبتی است اما فقط یکی از گام‌هایی است که باید برای جوانان برداشته شود. دولت به بخش مهمی از افقی که در این زمینه برای خود ترسیم کرده بود، نرسیده است. ما همچنان به اقدامات جدی تر و اساسی تری در این زمینه نیاز داریم. اقداماتی که علاوه بر مسائلی چون اشتغال، بعد فرهنگی جوانان را نیز در برگیرد تا بعد معنوی نیز تقویت شود. ابعادی چون کاهش توقعات و قناعت.» 
 

ازدواج را ترویج نکنید!

متاسفانه همیشه در عملکرد دستگاههای که با جوانان مرتبطند یک نوع خلاصه کردن مشکلات جوان به حوزه ازدواج مشاهده می شود. اما امروزه بر کسی پوشیده نیست که در شرایط بحران اجتماعی حتی ترویج ازدواج به ضرب وام و همسان گزینی و ...... نیز باعث ایجاد بحرانهای جدید تری مثل افزایش طلاق ، خیانت وخشونت خانوادگی می شود.

لذا به نظر می رسد در این شرایط این وزارتخانه باید با تخصصی تر کردن بخش مربوط به جوانان انتظاراتی که از یک وزارتخانه می رود را جامه عمل بپوشاند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ دو شنبه 12 تير 1398برچسب:, توسط amin&esi&poori |