روزآپدیت 6542.jpg') no-repeat;width:955;height:184;float:right} .titr{color:#dbdbdb;text-align:right;font-size:25pt;font-weight:bold;direction:rtl;padding:160 650 0 40;font-family:Times New Roman;} .des{padding:0 650 0 50;direction:rtl;font-size:10pt;color:#000000;text-align:right;font-weight:bold;height:100;overflow:hidden;} .menu{width:270;vertical-align:top;padding:0 40 0 0;} .menu1{border:1px solid #252525;width:197;float:right;padding-bottom:5;} .tmenu{width:197;float:right;height:30;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/mxe.jpg') no-repeat;font-size:10pt;color:#c3c3c3; font-weight: bold;direction:rtl;} .tmenu1{padding:7 10 0 0;} .xmenu{width:197;float:right;} .xmenu1{padding:4;} .xmenu2{width:189;float:right;font-size:9pt;direction:rtl;color:#e1911f;background:#2e2a23;} .xmenu2p{padding:2 8 4 5;background:#2e2a23;} .xmenu2p a:hover{color:#ffffff;} .xmenu2p a{color:#999999;} .post{width:650;vertical-align:top;} .tpost{width:644;float:right;height:44;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/pxe1.jpg') no-repeat;} .bpost{width:644;float:right;height:42;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/p374.jpg') no-repeat;} .bpost1{padding:13 20 0 0;font-size:8pt;direction:rtl;color:#dbdbdb;} .bpost1 a{color:#dbdbdb;} .tpost1{padding:12 80 0 10;float:right;font-size:14pt;direction:rtl;color:#ffffff;height:30;font-weight:bold;font-family:Times New Roman;} .tpost1 a{color:#ffffff;} .xpost{width:644;float:right;font-size:9pt;direction:rtl;color:#ffffff;background:url('http://mahtarin.com/weblog/images/pxe2.jpg') repeat-y;} .xpost a{color:#ffffff;} .xpost1{padding:10 15 10 15;} .sp{width:100%;float:right;height:40;} .bt{float:right;height:50;} .page{width:630;float:right;text-align:center;font-size:8pt;color:#666666;direction:rtl;} .page a{color:#999999;font-size:9pt;}
روزآپدیت



جدید ترین اخبار روز

  خبر گذاری مهر:

سفیر اسبق ایران در سوریه گفت:ما تنها بخش هایی از تصمیمات کنفرانس ژنو که موافق سیاست هایمان است را پشتیبانی خواهیم کرد و البته همان سیاست ها نیز در سوریه نتیجه بخش خواهد بود.

حسین شیخ الاسلام، سفیر اسبق ایران در سوریه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کنفرانس ژنو که درباره سوریه برگزار شد، گفت: تشکیل کنفرانس ژنو و آمدن غربی ها و ترکیه به این کنفرانس به این مفهوم است که آنها از طریق نظامی مأیوس شدند.وی ادامه داد: به دلیل نفرتی که مردم سوریه از کشتار بی هدف و وحشیانه مردم دارند از اهداف سیاسی خارجی ها و بعضی از همسایگان منزجر شده اند.

به گفته شیخ الاسلام ، ارزیابی غربی ها نیز بر این اساس آن است که از طریق نظامی به جایی نخواهند رسید و باعث تحکیم بیشتر حکومت سوریه خواهند شد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه روحیه کنفرانس ژنو با دیگر مذاکراتی که این کشورها درباره سوریه انجام داده اند، متفاوت بود، خاطرنشان کرد: اگر تا به حال طرحشان ارسال اسلحه به سوریه بود و بر روی این موضوع نیز تبلیغ می کردند و کنفرانس هایی به اسم دوستداران سوریه برگزار و تأکید می کردند که مخالفان باید مسلح شوند، کنفرانس ژنو با این روحیه برگزار نشد و تأکید آنها بر تعیین آینده سوریه از سوی مردم این کشور بود.

وی درباره اختلافات موجود در کنفرانس ژنو نیز افزود: اختلافات بین غربی های اختلافات بین کشورهای آمریکا، انگلیس ، فرانسه و روسیه و چین است و باقی کشورها نیز به تبع همین کشورها موضع گیری های خود را انجام می دادند .

شیخ الاسلام تصریح کرد: آنها برای حل  بحران در سوریه دولت انتقالی را پیشنهاد کرده اند و معلوم نیست که حکومت سوریه با این طرح موافقت کند. اما به هر صورت این امر که برای دولت انتقالی هیچ پیش شرطی در نظر گفته نشده است، نشان می دهد که غربی ها از موضع خود کوتاه آمده اند .

وی خاطرنشان کرد: آنها قبول کرده اند که دولت انتقالی ترکیبی از کسانی که اکنون هستند و افراد جدید باشند و واضح است که دولت بشار اسد با کسانی که کار نظامی می کنند، همکاری نخواهد کرد.

سفیر سابق ایران در سوریه بیان کرد:از طرف دیگر معارضین نیز گفته اند که تا وقتی بشار اسد باشد در هیچ حکومتی شرکت نمی کنند و به هر حال در نهایت باید ببینیم که  موضع نهایی معارضه چه خواهد شد.

شیخ الاسلام همچنین با اشاره به نقش ایران در خاورمیانه به عنوان عامل موثر و تعیین کننده ، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کشور موثری است  و با اکثر نیروهای موثر در سوریه در تماس است و با حکومت نیز رابطه خوبی دارد. اما همه ما خواهان این هستیم که از این حالت کشتار و خشونت در سوریه به حالت صلح برسیم.

وی با تأکید بر اینکه کنفرانس ژنو نقش ایران را تعیین نمی کند، بیان کرد: ما برای ایجاد صلح و ثبات در سوریه هر کاری اانجام می دهیم و نقش ما را مواضع و قدرتمان تعیین می کند و ژنو در این میان نقشی نداشته است.

شیخ السلام تصریح کرد: آمریکا، اسرائیل، غربی ها ، انگلیس و فرانسه و، عربستان  و قطر و ترکیه اعلام کردند که در ماه رمضان گذشته بشا اسد ساقط می شود و ما اعلام کردیم که این امر را قبول نداریم که از خارج از سوریه برای این کشور تصمیم بگیرند و همان طور که ما اعلام کرده بودیم و خواسته بودیم، این اتفاق رخ نداد.

وی اظهار داشت: بعد از این که نقش ما در این روند تعیین شد، دولت چین و روسیه تصمیمات موثری گرفتند و به هر حال قدرت ما در اجرای سیاست های مدون است.

سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در سوریه تأکید کرد: ما از بخش هایی از کنفرانس ژنو که موافق سیاست هایمان است، پشتیبانی خواهیم کرد و تنها همان بخش ها در کنفرانس ژنو نیز در سوریه موفق خواهد شد که موافق سیاست های جمهوری اسلامی ایران باشد و ما به باقی سیاست ها و تصمیمات اتخاذ شده هیچ تعهدی نخواهیم داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ یک شنبه 11 تير 1398برچسب:, توسط amin&esi&poori |